Oyun Kültürü

Brendan “Playerunknown” Greene’nin Battle Royale Türünü Geliştirme Süreci

Fotoğraf Sanatçılığından Oyun Tasarımcılığına

Brendan Greene milyonlarca insanın oynadığı ve günümüzde neredeyse çıkan her oyunun içinde yer alan Battle Royale oyun modunun babasıdır. Kendisi aslında oyunlarla çok içli dışlı olmayan bir fotoğraf sanatçısıymış. Oyunlara olan ilgisinin eşiyle ayrılma sürecinde arttığını ve o dönemde çok fazla oyun oynadığını belirtmiş. O dönemde ne kadar çok oyun oynasa da istediği tadı bir türlü bulamamış. İstediği gibi gerçekçi bir oyun bulamaması onun bu sektöre girmesine neden olmuş. Kendisi çok iyi bir tasarımcı olmasa da hırsıyla bu işe başlamıştır. Sosyal hayatından vazgeçip sürekli istediği bu oyun modu üzerine çalışmış.


Çıraklık Dönemi: Arma

Yaptığı tasarımlarla dikkat çeken Greene ilk Battle Royale konseptini Arma 2‘de oyunculara gösterme fırsatı buldu. Çok büyük ses getiremesede kendisine küçük bir kitle oluşturabilmişti. Bu kitle sayesinde Arma 3‘tede yer alan Battle Royale modu bu yolda çok büyük ilerleme kaydetmesini sağlamıştır.


Kalfalık Dönemi: H1Z1

Arma‘da ki başarısından dolayı Daybreak Game Company‘nin ilgisini çekmiştir ve yapılacak yeni bir Battle Royale oyununa danışmanlık yapması için teklif gelmiştir. Daybreak Game Company ile anlaşıp artık tam anlamıyla profesyonel olarak çalışmaya başlamıştır. 15 Ocak 2015’de çıkardığı H1Z1 adlı oyunda kariyerini bambaşka seviyeye ulaştırmıştı ve Battle Royale oyunlarını da hayatımızın bir parça etmiştir. H1Z1 ilk Battle Royale oyunuyla zirveyi görmüştür. Sonradan; iki farklı oyuna ayrılan H1Z1’in Battle Royale modu King of the Kill uzun dönem Battle Royale modunun zirvesinde yer alsa da arcade kıvamındaki yapısından dolayı beklenilenden fazla zirvede kalamadı.


Ustalık Eseri: PlayerUnknown’s Battlegrounds

H1Z1‘nın üzerinden daha bir yıl geçmemişken, başka bir oyun firması olan Bluhole Studio‘dan teklif almasını sağlamıştır. Buradan gelen teklifi kabul etmesinin ardından hemen kolları sıvayıp yeni Battle Royale oyununa başlamıştır. 23 Mart 2017’de çıkan bu oyun PlayerUnknown’s Battlegrounds olacaktır. Ve bu oyunu kendisinin istediği gibi gerçekçi bir oyun olduğunu ve oyunu kendi çocuğu olarak gördüğünü tarif edicekti. PlayerUnknown’s Battlegrounds 10 aylık erken erişim aşamasındayken bile birçok rekorun kırılmasına ve ödüller kazanmasını sağlayacaktır. Twitch üzerinden milyonlarca izlenmeye ulaşmıştır. Espor sektöründe yeni bir akım başlatmıştı. Ancak oyun tam sürüme geçtikçe hataların artması ve çok büyük bi oyuncu topluluğunun nefretini kazanmıştır. Geçtiğimiz günlerde yaptığı açıklamada 20 yıl daha PlayerUnknown’s Battlegrounds‘a destek vereceklerini belirtti.

Anlaşılan Greene yeni oyun yapmak yerine 20 yıl daha evladım dediği PlayerUnknown’s Battlegrounds ile ilgilenecek. Bizimde ondan isteğimiz Battle Royale furyasını daha uzatmadan tadında bırakması ya da gerçekçi savaş oyunlarıyla karşımıza çıkması dileğiyle.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.




Kapalı
Kapalı