İncelemelerPlayStationVideo

God Of War [İnceleme]

Kratos’un yeni yolculuğunda destansı bir hikayeye tanık oluyoruz.

Kratos bugüne kadar hep kaos dolu hikayelerle karşımıza çıkmıştı. Ancak bu yeni oyunda kaos dolu geçmişini arkasında bırakıp yepyeni bir maceraya yelken açıyor. Oğlu Atreus ile çıktığı yolculukta savaşçı bir barbardan ziyade hisli bir babayı izliyoruz.

God of War bu oyunu ile seriye yepyeni bir başlangıç yapıyor. Mitoloji anlamında bambaşka tanrılarla mücadeleye başlayan Kratos aynı zamanda farklı bir kişilikle de karşımıza çıkıyor. Normalde sadece savaşa dayalı oyunun bu kez hikaye ve karakter derinliklerine sahip olması oyuna daha fazla bağlanmamızı sağlıyor.

Kratos bu seride biraz “emekli savaş tanrısı” modunda takılıyor. Kaostan yorulmuş tavırları ve yüzünde yılların verdiği yaşlılık detayları göze çarpıyor. Ama tüm bunlara rağmen baltasına uzanması gereken durumlarda savaşmaktan bir an olsun çekinmiyor. Onun bu oturaklı, bilinçli karakteri çok daha etkileyici bir atmosferde kendimizi bulmamızı sağlıyor. Üstüne Atreus ile olan ikili ilişkileri, diyalogları da eklenince oyunun her anından keyif alınıyor.

Oyunun hikaye kısmına çok fazla girmeden genel oynanış detaylarını anlatmaya devam edeceğim. Çünkü oyunun etkileyici hikayesini mutlaka oynarken deneyimlemenizi, mümkünse herhangi bir spoiler yemeden bitirmenizi öneriyorum.

Yenilikçi Kamera Teknikleri

Oyun baştan sona one shot camera tekniği ile yaratılmış durumda. Oyuna başladıktan belli bir süre sonra bu yöntemin yarattığı akıcılığı hissediyorsunuz. Kendinizi iyice hikayeye ait hissetmenizi sağlıyor.

One shot camera tekniğini, baştan sonra tek bir kamera açısı ile kesintisiz olarak oyunun devam ettiği bir teknik olarak adlandırabiliriz. Oyun ve hikaye sekansları arasında hiçbir kamera değişikliği olmadan geçişlerin olması da oyunun akıcılığını arttırıyor. Bir yandan bir film gibi hikayeyi takip ederken diğer yandan tuşlara hızlı hızlı basarak oyunun heyecanını doruklarda yaşıyoruz.

Oyunun yönetmeni Cory Barlog yaptığı bir röportajda, bu kamera tekniğini daha önce Tomb Raider geliştirici ekibindeyken öneri olarak sunduğunu dile getirdi. Ancak o zaman önerdiği bu yenilikçi fikir yapımcılar tarafından beğenilmemiş ve oyun alışılagelmiş tekniklerle yaratılmıştı.

Geliştirilmiş Dövüş Dinamikleri

Savaş oyunlarının ana dinamiğini oluşturan atak, savunma ve dodge sistemleri, savaş mekaniklerine çok ustaca yedirilmiş. Grafikler ve olayların akışı kusursuz bir şekilde ekrana yansıtılmış. Bu üç temel dinamikte ustalaşıldığı takdirde en zorlu rakiplerin bile üstesinden gelinebileceği, yetenek bazlı bir dövüş sistemi oluşturulmuş.

Oyunda baltamızı sallayarak veya onu Thor’un çekiçi gibi atıp geri çağırarak rakiplerimizi parçalamaya başlıyoruz. Baltamızı oyun ilerledikçe geliştirebiliyor veya üzerinde rünler kullanarak daha efektif hale getirebiliyoruz. Baltamız üzerinde sadece tek bir rün kullanabiliyoruz ve bunu istediğimiz zaman değiştirebiliyoruz. Kullanılan her rün ile de farklı kombolar ortaya koyabiliyoruz. Her rünün kendine has özellikleri olduğu bu sistem sayesinde savaşlar çok daha derin, detaylı ve heyecanlı bir hal alıyor.

Balta dışında karakterimizin yeteneklerini ve kıyafetlerini de geliştirebiliyoruz. Oyun içerisinde bulduğumuz birbirinden farklı zırh parçaları ile stratejimiz doğrultusunda güçlendirmeler yapıyoruz. Her zırh parçasının şekli ve karaktere kattığı özellikleri farklı olduğundan kendi tercihlerimiz doğrultusunda karakterimizin gücüne yön verebiliyoruz.

Atreus Git Gide Güçleniyor

Geliştirme özelliklerinin tamamı Atreus için de geçerli durumda olduğunu görüyoruz. Onun da silahlarını, zırhlarını geliştirerek savaşlarda daha çok ağırlığını koymasını sağlıyoruz. Bunun yanında yetenek sisteminde de Atreus için bir bölüm bulunuyor. Yetenek geliştirme sisteminde “Pençe Yay” kısmında yaptığımız geliştirmelerle Atreus’un savaşlardaki gücünü daha da arttırabiliyoruz. Diğer iki yetenek yollarından “Leviathan Baltası” Kratos’un saldırılarını, “Muhafız Kalkanı” ise savunma yönünü geliştirmemize yardımcı oluyor. Yine bu yetenek sistemi sayesinde kendi oyun tarzımıza ve stratejimize göre seçimler yaparak oyunun savaş dinamiklerini derinleştirebiliyoruz.

Atreus’a oyunun en başında avlanmayı öğretirken, oyunun sonlarına doğru onu savaşlarda kilit rollerde görebiliyoruz. Kimi zaman rakibi oyalıyor kimi zaman ise yaptığı farklı kombolarla onu size hazır hale getiriyor. Onun güçlenmesini izlerken istemsizce içimizde bir gurur yeşeriyor.

Oyun grafikleri, hikayesi, karakter derinlikleri ve savaş mekanikleri ile 2018’in en çarpıcı oyunlarından biri olarak öne çıkıyor. Kimi zaman savaşların içinde kendimizi kaybederken, kimi zamansa serbest kamerayı bambaşka yönlere çevirerek manzara izlerken buluyoruz kendimizi. Bu güzelliklere anlamlı bir hikaye ve etkileyici karakterler de dahil olunca başyapıt olarak adlandırabileceğimiz bir oyunla karşı karşıya kalıyoruz.

Game of the year adayı olan God Of War sizce bu ödülü kazanabilir mi? Oyunla ilgili görüşlerinizi yorum olarak bizimle paylaşabilirsiniz.

 

God Of War

Grafik - 10
Oynanış - 10
Hikaye - 10

10

Mutlaka oynanması gerekir

Grafikleri, seslendirmeleri, hikayesi, savaşları ile Game Of The Year'ın en büyük adayı. Yıllar boyu unutulmayacak bir başyapıt.

Kullanıcı Puanı: 3.65 ( 4 oy)

Ahmet Bilgin

E-Spor Tutkunu, İçerik Üreticisi, Yazar, Girişimci

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.




Kapalı
Kapalı