DEATH STRANDING yakıcı

Death Stranding [ İnceleme ]

Death Stranding şüphesiz bu yılın en çok beklenen oyunu ve bu bekleyişin de neredeyse sonuna geldik diyebiliriz. Çıkmasına günler kalan oyun oyunculara neler sunuyor, bu süreçte aldığı eleştiriler haklı mı, Hideo Kojima bu işi becermiş mi? Bunlardan bahsedeceğim ancak konuşacaklarımın sadece ilk 3 bölümü içereceğini belirtmek istiyorum. Bu yüzden detaylı bir oyun analizi görmeyeceksiniz. Bu yazıyı bir ön inceleme olarak kabul edebilirsiniz.


KV’ler

Death Stranding KV

Death Stranding ölüme farklı bir açıdan bakan ve doğruluğundan emin olduğumuz bulguları sorgulayan bir oyun. Ölüm ve yaşam arasındaki dengenin bozulması, bu denge arasında duran “kıyı”, bu düzeni aşabilen öteciler ve herkesin korkulu rüyası BT/KV‘ler (Beach Things/Kıyı Varlıkları) ölüm düzenine eklenen kavramlardan sadece bazıları.

Big Bang ile oluşan evren, Bir sonraki patlama ile oluşan hayat, devamında gelişen patlamalarla oluşan düzen ve yaşanan son patlama ile düzenin tekrar bozulması. Bu son patlama olan Death Stranding Dünya’nın kurallarını yeniden belirliyor ve hiç aşina olmadığımız varlıkları evrene dahil ediyor. Ölüm düzenin bozulmasıyla ölüler “diğer taraf”a geçemiyor ve bedenler yakılmadığı takdirde nekrolaşıp kiralyum salgılayarak KV‘lere dönüşüyor.

Death Stranding ‘te ayrıca Zaman Yıkım(Timefall) denilen önemli bir unsur daha var. Son patlamadan bu yana atmosferde yükselen kiralyum düzeyi yüzünden bozunum yaşamış bu yağmurlar düştüğü yerdeki zaman işleyişini bozuyor ve dokunduğu her şey için zamanın işleyişini anlık olarak hızlandırıyor. KV’ler de Zaman Yıkımının ve ters gök kuşaklarının gerçekleştiği bölgelerde kendini gösteriyor.


BB ve Kiralyum

DEATH STRANDING Masa

 

Gelelim Death Stranding ‘de insanların kucaklarında bir çeşit yapay rahim içerisinde taşınan bebeklere yani BB‘lere. BB’ler annesi bitkisel hayata girmiş bebeklerin 28 haftalıkken rahimden alınıp rahimle aynı şartları taşıyan küvözlere yerleştirilmiş hali. Anne ölüm ve yaşamla iç içe olduğu ve bebeğin de hala yapay olarak anneye bağlı olduğundan dolayı bu bebeklerin “kıyı” ile iletişimleri çok kuvvetli. Bu sayede saha analiz cihazı olarak kullandığımız odradek ile KV’leri de görebiliyoruz.

Anlattığım kadarıyla Kiralyumun insanlığın belası olduğunu düşünebilirsiniz ama her kriz bir fırsattır öyle değil mi? Yapılan çalışmalarla kiralyumun yakıt, yapı inşa, iletişim vb. pek çok alanda kullanılabildiğini görüyoruz.


Sam Porter Bridges

Death Stranding Manzara

Death Stranding ‘de Sam’i canlandırıyoruz. Sam yaşadıkları yüzünden toplumdan ve insanlardan soyutlanmış ve yalnız kalmayı tercih eden sessiz bir insan. Tüm insanların bu tehlike dolu dünyadan korktuğu bir senaryoda da Sam için en uygun yer tabi ki dışarısı. Bir kargocu olan Sam işi ne kadar basit gözükse de karşılaştığı tehlikeler ve tercih edilmeyen bir iş sebebiyle toplumun en çok ihtiyaç duyduğu kesimi oluşturuyor.

Uygarlıktan umudunu kesmiş olan Sam başına gelen olaylar silsilesi ile istemeyerek Amerika’yı tekrar bir bütün haline getirmek  için yollara koyuluyor.

Bir şehirden diğerine geçip bir çeşit masterkey olan Q-Pid‘iniz ile Kiralyum’u dengeliyor ve şehirleri Kiral ağ ile birbirine bağlıyorsunuz. Uzun yolculukları içinde barındıran bu süreç ilk başlarda manzarının, son derece uyumlu müziklerin ve muhteşem grafiklerin etkisi ile çok çekici gelse de oyunun ileri safalarında can sıkıcı ve rutin hale bürünüyor.


Yükçüler

DEATH STRANDING uyku

Zamanında Sam gibi kargocu olan insanlar yüksek kiralyum seviyesi ve KV’lerin oluşturduğu korku yüzünden delirerek yükçü denilen topluluklar oluşturuyor. Haritada fazlasıyla karşılaşacağınız yükçüler kargo bağımlıları. Evet yanlış duymadınız kargo bağımlısı. Kulağa absürt gelebilir ancak oyuncu için bir o kadar da ciddi sıkıntı olan yükçüler kargonuzu sizden almak için size saldırıyorlar. Bu absürt ve aynı zamanda ciddi duruma Kojima etkisi diyebiliriz.


Karakterler

Aktörler DS

 

Daha önce bu yazımızda bahsettiğimiz gibi Death Stranding karakter konusunda çok güzel işler başarmış ve her karakterin derinliğini oldukça verimli bir şekilde oluşturmuş. Fragile, Dead Man, Die Hard Man, Hearth Man, Mama, Amelie, Higgs ve bir çok karakter başarılı oyuncular, ses sanatçıları ve film yönetmenleri tarafından canlandırılmış. Şunu da söylemek istiyorum ki gizemli havası, hikaye işlenişi ve tarzı ile benim favori karakterim Fragile oldu.


Online

Death Stranding Fragile

Malzeme topla, uyarılar oluştur, manzaranın tadını çıkar ve uygarlığı yeniden inşa et. Tek kişi için acımasız bir iş yükü. Tam burada imdadınıza yetişen oyun online özellikler, malzeme toplama, hayatta kalma unsurlarının inşası ve manzaranın tadını çıkar uyarılarıyla gününüzü güzelleştiriyor.


Yürüme Similatörü?

DEATH STRANDING Özel Oda

Death Stranding hakkında söylemek istediğim çok fazla şey var ancak bu başlıkla hem heyecanınızı öldürmemek hem de spoiler vermemek için yazıma son vereceğim. Oyun bir yürüme similatörü mü? Biraz evet biraz hayır. Kendimce tanımlamam gerekirse şunları söyleyebilirim:

Gerçekten fazlasıyla yürüdüğümüz bu oyun işimizi kolaylaştırmak için eklemeye çalıştığı araçlarla maalesef sınıfta kalmış ve yürümek hala diğer seçeneklerden daha kullanışlı. Ancak oyuna sadece yürümek olarak bakılmamalı! Oyunun senaryosu, bu senaryonun her bir detayı ve hikaye sunumu kusursuz bir iş çıkarmış ve bu kısımlar gerçekten fazlasıyla zevkli. Peki bu oyun kime göre? Eğer sabırlı bir hikaye oyuncusuysanız veya manzara izlemeye doyamıyorsanız Death Stranding tam size göre ancak sabırsızsanız veya aksiyonu bol oyunları seviyorsanız bu oyun canınızı sıkabilir. 10’da 10’luk bir performans olmasa bile bence oynamaya değer bir oyun olmuş.

Death Stranding ‘in iyi yaptığı 5 şey yazımıza buraya tıklayarak ulaşabilirsiniz. Bir başka yazıda görüşmek üzere, oyunla kalın!

Sonuçlar
Artılar
Başarılı Hikaye
Online Sistem
Atmosfer ve Müzik
Eksiler
Yürüme Simülatörü
Uzun ve önemsiz hissettiren görevler
Heyacanı devam ettirmekte zorlanan dünya
7.3