‘Ghost Recon Breakpoint’ Hakkında Bilmeniz Gereken Her Şey

İki yıl önce piyasaya sürülen Ghost Recon Wildlands, Tom Clancy serisine yepyeni bir hava katmayı başarmıştı. Co-op oynanışı ile açık dünyada birbirinden güzel manzaralar eşliğinde görevlere çıkabildiğimiz oyun, bir başka Tom Clancy oyunu olan The Division‘a nazaran daha çok sevildi. Wildlands, geride kalan 2 yıl boyunca ise 1000’den fazla geliştiricinin bulunduğu ekip elinden 19’dan fazla güncelleme aldı.

Şimdi ise Ubisoft, oyuncuların Wildlands‘e olan ilgisini ölçerek bir hayli iddialı ve şaşırtıcı yeni bir Ghost Recon oyunu ile karşımıza çıkıyor. Ghost Recon Breakpoint hakkında tüm bilinmesi gerekenlere gelin birlikte bakalım ama öncelikle tanıtım videosu:

Elveda Gerçek Dünya, Hoşgeldin Fantazi Adası

Ghost Recon şimdiye kadar her zaman hayali jeopolitik çatışmaları gerçek dünyadaki bölgelerde gerçekleştirdi. Son 17 yılda, Doğu Avrupa, Afrika, Güney Amerika ve ABD sınırlarında operasyonlar gerçekleştirdik. Şimdi ise özel operasyon timi, yaşadığımız dünyada var olmayan bir adaya yolculuk ediyor.

Auroa, Pasifik Okyanusu’nda bulunan bir adadır. Bu dev adanın karlı dağ zirveleri, kumlu plajları, ormanları ve volkanları ile coğrafi olarak yaşadığımız dünyadaki en yakın karşılığı Yeni Zelanda olarak düşünebiliriz. Muhteşem bir canlılık vadeden bu konum, gelişmiş yapay zeka ve drone üreten bir şirket olan Skell Technology‘ye ev sahipliği yapıyor. Nomad‘ın Ghost ekibi ise dünyanın ada ile iletişimi gizemli bir şekilde kaybetmesinin ardından adaya gönderiliyor.

Kurgusal bir ortam yaratmak, dünyayı genişletmek için ölçülebilir bir imkan sağlıyor. Gezinmeniz gereken çeşitli fiziksel ve sosyal manzaralar ile çeşitli bölgeler yaratabiliriz ve istediğimiz gibi genişletebiliriz. Bu gerçekten heyecan verici bir durum. //Breakpoint yazarı Emil Daubon 

Düşman Hattının Arkasına Sıkıştınız

Nomad ve şirket adaya helikopter ile yaklaştığında beklenmeyen bir direniş ile karşılaşırlar ve helikopter vurulur. Bu olayın ardından ‘Ghost‘ların dünya ile iletişimi tamamen kopmakta. Neler olup bittiğini bulmak ise gözetleme, aktif zeka, takviye çağrısı ya da destek sağlama gibi yeteneklerden mahrum kalan ‘Ghosts‘ ekibinin yeteneklerine kalır. İstihbarat toplayıp durumu analiz ederken, yabancı olduğumuz bu ırak adada olanları çözmeye başlıyoruz.

Düşmanımız Eskiden Arkadaşımızdı

Ghost Recon Wildlands için son yayınlanan The Operation Oracle içerik güncellemesi, bizi Punisher ve The Walking Dead‘den tanıdığımız Jon Bernthal tarafından canlandırılan bir Ghost operatörü Cole D. Walker ile tanıştırdı. Wildlands’den Breakpoint’e kadar geçen süre zarfında, Walker’ın inançları radikalleşti ve Stone adında başka bir ‘black ops’ ile birlikte çalışmaya başladı. İkili, Wolves adı verilen eski özel operasyon askerlerinden ölümcül bir ekip kurdu. Bu hain ekip, Ghosts ile aynı eğitim ve yeteneklere sahip.

Wolves, askeri uçak ve robotlar üretmek için adaya sızarak Ar-Ge bölümünü devraldı. Adanın kontrolünü geri almak, sürekli olarak drone sürülerinin gezindiği bir ortamda kolay olmayacak. Ancak yakın gelecekteki teknolojiye daha geniş çaplı odaklanan Breakpoint’in mücadelesinde Wildlands’de yaşadığımızdan çok daha çeşitlilik bizleri bekliyor. Bölgeleri özgürleştirerek, köleleştirilmiş mühendisleri ve bilim adamlarını tarafınıza çekmemiz gerekecek.

Walker nedenlerine ve koşullarına inanıyor. Başkaları tarafından tükenmiş ve yanlış yola sapmış olarak görülmesine rağmen doğruluk sebebinin olduğunu düşünüyor. İnandığı şeylere delicesine bağlı. //Breakpoint yazarı Emil Daubon 

Topluluk Geri Bildirimleri Sonucunda Breakpoint’in Gerçekçiliği Arttırıldı

Hayali bir ortamın benimsenmiş olması Ghost Recon Breakpoint’in tamamen bir hayal dünyasında olduğu anlamına gelmiyor. Ghost Recon hayranlarının bir kısmı uzunca bir süredir taktiksel deneyime daha fazla gerçekçilik katılması yönünde görüş bildiriyorlardı. Örneğin Wildlands’daki sağlığın canlanma şekli Ghost Recon hayranlarını tatmin etmiyordu. Ubisoft bu noktadaki çağrıları dinleyerek daha sert bir askeri deneyim planlıyor. 14 yıl boyunca özel kuvvetler tıp çavuşu olarak görev yapan Emil Daubon, “açlık, susuzluk, yaralanmalar, belirsizlik, istihbarat eksikliği ve cephanesizlik sizi herhangi bir kurşun kadar kesin bir şekilde öldürebilir.” diyor. Ghost Recon Breakpoint bu noktada tamamen bir askeri simülasyon olarak karşımıza çıkmıyor ancak tüm bu ikincil tehditlerin birçoğunu anlamlı şekilde oyunculara yaşatmayı hedefliyor.

Breakpoint’de Wildlands’deki gibi vahşi ve terk edilmiş arazilerde uzunca koşmak pek mümkün olmayacak. Gerçek dünyadaki timler gibi planlı hareket etmeli ya da kendinizi yaralama riskini göze almalısınız. Yeni ve kalıcı yaralanma sistemi, sizi sakat bırakan ve yaralanmaya bağlı hassasiyetinizi arttıran etkileri içeriyor. Ayrıca sürekli olarak su içmeli ve beslenmelisiniz.

Hayranlar tarafından diğer bir talep edilen iyileştirme ise araç kullanımı ve araç çeşitliliğiydi. Bu konuda da çok çeşitli ağır zırhlı veya silahlı askeri araçların oyunda yer alacağı belirtiliyor.

Bu, topluluğun istediği ve elde edecekleri bir oyun. //Breakpoint UX ve Realizasyon Yönetmeni Matthew Tomkinson

Kamp Yapmak Kritik Derecede Önemli

Evimiz ile iletişim kuracak bir üssümüz bulunmadığı için, Ghosts ekibi Auroa’da hızlıca sığınacak yerler bulmalı. Açık dünyada ne zaman yanan bir şömine görürseniz, o konumda yeni ‘bivouac’ özelliği ile kamp yapmaya devam edebilirsiniz. Bu konumlar, bir sonraki hareketinizi planlamak ve hazırlanmak için güvenli bir alan sağlar.

Oyuncular biouaclarda çeşitli seçeneklere sahip oluyorlar. Sakatlanan askerler bu kamplarda kendilerini kalıcı yaralanmalardan kurtarabilir. Çevreden toplanılan eşyalar arkadaşlarla paylaşılabilir, faydalı başka eşyalar yapmak için bu kamplarda kullanılabilir. Sıkıntılı bölgelere girmeden önce teçhizatları ve silahları toparlayarak, yiyecek-içecek işleri halledilebilir.

Bivouac’ta gerçekleştirdiğiniz bazı görevler bivouac başına yalnızca bir kez gerçekleştirilebilir. Bu nedenle oyuncuların seçimlerinde stratejik olmaları gerekir. //Breakpoint Yaratıcı Yönetmen Eric Couzian

Bivouac’lar ayrıca Breakpoint’teki dört karakter sınıfı arasında geçiş yapma imkanı sağlıyor. The Division’daki uzmanlıklara benzer şekilde her sınıfın kendine özgü araçları geliştirdiği beceri ağacı da bulunmakta.

Bir sonraki savaş için dinlenip hazırlıklı olduktan sonra, ne zaman kamp kuracağınızı ve hangi şartlar altında olacağınızı kendiniz seçersiniz. Ağır korunan bir üsse sızmak? Belki de yağmurlu bir gecede örtünün altına girerek uyuma daha mantıklıdır.

Solo Oyuncular Squad Desteğine Veda Ettii

Wildlands için övgüden eleştiriye birçok farklı görüş ortaya çıkarttı ancak hemen hemen herkesin kabul ettiği bir sıkıntı mevcuttu: Yapay Zeka Ekip Arkadaşları. Bu düşük IQ’lu yardımcılarımızı oyunu tek başımıza oynarken bize yardımcı olmayı amaçlıyor. Ancak bu durum sessiz ilerlediğimiz bir operasyonun herhangi bir anında başımıza bela olabiliyordu.

Bu durum üzerine düşünen Ubisoft, oyunun içerisindeki dost yapay zekaları geliştirmek yerine onları oyundan tamamen kaldırmayı tercih etti. Oyunda yalnız ilerleme fikri eğer hoşunuza gitmezse istediğini zaman işbirliği için başka üç oyuncu ile oynama seçeneğiniz bulunuyor.

Hikaye Anlatımı Diyalog Seçimleri İçeriyor

Breakpoint’te hikaye anlatımına vurgu yapılırken ara sahne ve flashback kullanımına büyük önem veriliyor. Bu sahnelerden bazıları ise diyalog seçeneklerine bile sahip. Yukarıda izlediğimiz görevde de bunun bir örneğine şahit oluyoruz.

Diyalog seçenekleri, oyuncuların ruh hallerine en uygun cevapları seçerek rol deneyimlerini geliştirme fırsatı verecek ve yaptıkları seçimler ara sahneleri etkileyecek. //Breakpoint Yaratıcı Yönetmen Eric Couzian

Oyun PvP Modu İle Geliyor

Wildlands, lansmandan yaklaşık altı ay sonrasına dek rekabetçi çok oyunculu bir moda sahip değildi. Ubisoft geçtiğimiz yıl oyun üzerine fazladan mesai yaparak yeni haritalar, sınıflar, oyun modları ve oyun içi ödülleri olan prestij sistemi ekledi. Tüm bu çalışmalar Ghost Recon Breakpoint için bir temel sağladı. Bu sayede oyun ilk günden itibaren oyunculara sunulacak.

Ghost Recon Breakpoint, PlayStation 4, Xbox One ve PC için 4 Ekim’de piyasaya sürülecek.

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Daha Fazla İçerik
Gamescom2019 | İlk gün bizi hangi sunumlar bekliyor?